
De afgelopen maanden zijn we met verschillende stakeholders van de Healthy Food Coalition (HFC) bijeengekomen om onze visie te concretiseren: wat betekent ‘gezond de meest aantrekkelijke keuze’ voor producenten en aanbieders en hun voedselaanbod?
HFC gelooft in de veranderkracht van bedrijven; bedrijven hebben een sleutelrol in de transitie naar een gezonder voedselaanbod. Hierbij denken we grootser dan bestaande initiatieven; we willen niet een beter product binnen de huidige kaders, maar werken aan een nieuw systeem, waar gezondheid het uitgangspunt is van productontwikkeling en -aanbod. Onze missie: voedselbedrijven nemen hun verantwoordelijkheid voor het eetpatroon van hun klanten en maken zo een omslag in het huidige voedselaanbod in Nederland: van het huidige 80% ongezond, naar 80% gezond in 2035.
De komende maanden ontwikkelen we een pilottraject, waarin we een aantal bedrijven gaan begeleiden om gezondheid een uitgangspunt te maken in hun bedrijfsstrategie.
Ben jij werkzaam bij een bedrijf, of ken jij een bedrijf dat deel zou willen nemen aan de pilot of zich aan wil sluiten bij de Healthy Food Coalition? Neem dan contact op via info@healthyfoodcoalition.nl en kijk vooral even rond op Healthy Food Coalition.
Wil je verder praten met de Transitiecoalitie Voedsel over dit onderwerp? Neem dan contact op met Marjolijn Heslinga via marjolijn@transitiecoalitievoedsel.nl